ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ-Άσκηση και καλή υγεία

Με την άσκηση μπορούμε να προλάβουμε διάφορες αρρώστιες. Πώς όμως γίνεται αυτό; 

Yπάρχει φυσικά ερμηνεία για τις ευεργετικές επιδράσεις της άσκησης. Όταν ασκούμαστε μειώνουμε το λίπος στο σώμα μας. Αυτό είναι πολύ σημαντικό γιατί το πολύ λίπος στο σώμα μας σχετίζεται με πολλές ασθένειες. Για παράδειγμα, τα άτομα που έχουν πολύ λίπος στο σώμα τους είναι πολύ πιθανό μεγαλώνοντας να έχουν προβλήματα με την καρδιά τους γιατί η καρδιά τους θα κουράζεται πολύ. Με την τακτική άσκηση προστατεύουμε επίσης τα οστά του σώματός μας. Όταν οι άνθρωποι δεν ασκούνται, τα οστά γίνονται σιγά-σιγά πιο αδύνατα και είναι πιο εύκολο να σπάσουν σε περίπτωση χτυπήματος π.χ. σε πέσιμο από σκάλα. Όταν όμως ασκούμαστε τα οστά μας γίνονται πιο ανθεκτικά στα χτυπήματα. Όσο πιο ανθεκτικά γίνονται τα οστά στην παιδική ηλικία, τόσο μικρότερη είναι η πιθανότητα για κατάγματα στην ενήλικη ζωή. 
Όταν κάνουμε καθιστική ζωή, χωρίς να γυμναζόμαστε, μπορεί να αντιμετωπίσουμε κάποια στιγμή προβλήματα με τη μέση μας. Όλοι έχουμε ακούσει κάποιον συγγενή μας να παραπονιέται ότι πονάει η μέση του. Πολλοί μάλιστα χρειάζεται να μείνουν ακινητοποιημένοι για πολύ καιρό μέχρι να περάσουν οι πόνοι. Πολύ συχνά, τα προβλήματα με τη μέση δημιουργούνται γιατί οι άνθρωποι δεν γυμνάζουν τους κοιλιακούς και ραχιαίους μύες τους. Έτσι η μέση τους δε στηρίζεται καλά και αρχίζει να πονάει. Αν όμως γυμνάζονταν, θα μπορούσαν να προλάβουν και αυτό το πρόβλημα. 
Αυτά είναι μόνο μερικά από τα προβλήματα υγείας τα οποία μπορούμε να προλάβουμε όταν γυμναζόμαστε. Η άσκηση και ο αθλητισμός συντελεί στο να προλάβουμε πολλές άλλες ασθένειες. Όμως, το να είμαστε υγιείς δε σημαίνει μόνο το να μην έχουμε αρρώστιες. Σημαίνει επίσης να νιώθουμε όμορφα – να νιώθουμε ευεξία. Όλοι μας έχουμε διαπιστώσει ότι νιώθουμε ευχάριστα, όταν παίζουμε παιχνίδια στα οποία κινούμαστε. 

Ποια είναι τα οφέλη της τακτικής άσκησης; Ποιες ασθένειες προλαμβάνονται με την άσκηση; Ας κοιτάξουμε τον παρακάτω πίνακα.

    Oφέλη της άσκησης Ασθένειες και παθήσεις που προλαμβάνονται μέσω της άσκησης  
  Καρδιά, αρτηρίες και πνεύμονες
  • μείωση λίπους στο αίμα
  • μείωση της λεγόμενης
    «κακής» χοληστερίνης
  • καρδιαγγειακά νοσήματα
  • αναπνευστικά προβλήματα
  • αρτηριοσκλήρωση
  • υπέρταση
  • θρόμβοι στο αίμα
  • εγκεφαλικό επεισόδιο
 
  Αρθρώσεις και οστά
  • αύξηση πυκνότητας οστών
  • αύξηση ευκαμψίας
    κι ευλυγισίας
  • οστεοαρθρίτιδα
  • οστεοπόρωση
 
  Μύες
  • αύξηση μυϊκής αντοχής
  • αύξηση αντίστασης
    στην κόπωση
  • μυϊκή αδυναμία
  • μυϊκή ακαμψία
 
  Ψυχικά οφέλη
  • καλή διάθεση
  • λιγότερη ένταση
  • καλύτερος ύπνος
  • άγχος
  • κατάθλιψη
  • Δημιουργήθηκε στις
  • Τελευταία ενημέρωση στις
  • Προβολές: 206

Σύνδεση

Εισάγετε το όνομα χρήστη και το συνθηματικό. Μόνο οι διδάσκοντες έχουν πρόσβαση.